IslamRO

Bine aţi re-venit !
Toate femeile sunt binevenite !
Pentru a accesa partea privată a forumului nostru, vă rugăm să vă
conectaţi dacă sunteţi deja membră sau să vă alăturaţi comunitaţii noastre
Vă dorim şedere plăcută pe forum !


Acest forum este dedicat în totalitate femeilor !
 
AcasaPortalCalendarGalerieFAQCautareMembriGrupuriInregistrareConectare
Bine aţi venit pe forumul İslamRO ! Ne bucurăm că aţi ales forumul nostru ! Acest forum este dedicat în totalitate femeilor ! Vă reamintim că puteţi accesa partea privată a forumului numai după ce vă veţi înregistra sau conecta ! Vă mulţumim şi vă dorim şedere plăcută !
Conectare
Utilizator:
Parola:
Conectare automata: 
:: Mi-am uitat parola

statistics counter
Ultimele subiecte
Cine este conectat?
In total este 1 utilizator conectat: 0 Inregistrati, 0 Invizibil si 1 Vizitator

Nici unul

Recordul de utilizatori conectati a fost de 64, Dum Mar 21, 2010 10:58 pm
Subiectele cele mai active
Joaca Fazanul
BİNE Aİ VENİT PE FORUMUL İSLAMRO
SPANZURATOAREA
Cine gaseşte rima ?
Fara DA sau NU
DUA PENTRU FIECARE ZI DIN LUNA RAMADAN
A SALAM ALEYKUM
cum ma pot converti
İDEE BUNA-İDEE REA
VRAJİ
Top postatori
Noor İslam (1689)
 
betti (349)
 
cristina mihaela (232)
 
ionela (212)
 
DANA H (206)
 
ilayda (145)
 
Noor Aala Noor (130)
 
Noor Zaynab Sameer (128)
 
Selma Nuran (127)
 
Aisha (82)
 
Cei care creeaza cel mai des subiecte noi
Noor İslam
 
ilayda
 
Noor Zaynab Sameer
 
betti
 
Mariana (Maryam)
 
Selma Nuran
 
cristina mihaela
 
Amira3
 
floryna
 
Aisha
 
Subiectele cele mai vizionate
BİNE Aİ VENİT PE FORUMUL İSLAMRO
Propozitii cu cuvinte care incep cu aceeasi litera!
İMPORTANT: REGULAMENTUL FORUMULUİ
Joaca Fazanul
Copiii sai
SPANZURATOAREA
VRAJİ
Cine gaseşte rima ?
A SALAM ALEYKUM
Fara DA sau NU

Distribuiţi | 
 

 4. Surat an-nisa

In jos 
AutorMesaj
Noor İslam
Admin
Admin
avatar

Mesaje : 1689
Reputatie : 22
Data de inscriere : 07/12/2009
Stare de spirit Alhamdulillah

MesajSubiect: 4. Surat an-nisa   Joi Dec 29, 2011 11:10 pm

SURAT AN-NISA'(1)

(Medinitã [92]; 176 versete)

În numele lui Allah Cel Milostiv, Îndurãtor

1. O, voi, oameni! Fiti cu fricã de Domnul vostru care v-a fãcut dintr-o singurã fiintã si a fãcut din aceasta si pe perechea ei (2) si care a rãspândit din cele douã [fiinte] mulşi bãrbati si femei! Fiti cu fricã de Allah în numele cãruia vã conjurati [unii pe altii] si [fiti cu fricã de ruperea] legãturilor de rudenie, cãci Allah este Veghetor peste voi [Raqib]!
2. Si dati orfanilor bunurile lor si nu-l schimbati pe cel rãu cu cel bun. Si nu mâncati bunurile lor împreunã cu bunurile voastre, cãci aceasta este un mare pãcat! (3)
3. Iar dacã vã temeti cã veti fi nedrepti cu orfanii, luati de sotii pe acelea care vã plac dintre femei - douã, trei sau patru (4), dar dacã vã temeti cã nu veti fi drepti [cu ele], atunci [luati] una singurã sau ce seaflã în stãpânirea mâinilor voastre drepte.(5) Aceasta [este situatia care] vã dã cea mai micã putintã de a purcede nedrept.
4. Si oferiti femeilor zestrea (6) de bunã-voie, iar dacã ele se lipsesc - nesilite - de ceva, atunci voi cheltuiti-o dupã cum doriti, cu plãcere!
5. Si nu încredintati celor nepriceputi (7) averile voastre, pe care Allah le-a fãcut pentru voi mijloc de trai, ci hrãniti-i din ele, îmbrãcati-i si spuneti-le lor vorbe cuviincioase!
6. Cercati-i pe orfani pânã ce ei ajung la vârsta cãsãtoriei si dacã simtiti la ei judecatã sãnãtoasã, încredintati-le bunurile lor! Nu le cheltuiti, risipindu-le cu nechibzuintã, înainte ca ei sã se facã mari! Cel care este înstãrit sã fie cumpãtat, iar cel care este sãrac sã cheltuiascã dupã cuviintã. (8) Iar atunci când le încredinşaşi bunurile lor, sã fie de fatã si martori, si Allah este de ajuns, pentru a tine socoteala.
7. Bãrbatilor le revine o parte din ceea ce au lãsat în urmã pãrintii si rudele; asemenea le revine si femeilor o parte din ceea ce au lãsat în urmã pãrintii si rudele, de va fi putin ori mult; o parte anumitã [li se cuvine].
8. Dacã la împãrtire sunt de fatã rude apropiate, orfani si sãrmani, oferiti-le lor [ceva] din ea [din mostenire] si spuneti-le lor vorbe cuviincioase!
9. Sã se teamã aceia care, dacã au lãsat în urma lor descendenti slabi (9), sunt îngrijorati pentru ei; sã fie cu fricã de Allah si sã spunã vorbe bine chibzuite!
10. Cei care mãnâncã bunurile orfanilor pe nedrept (10), aceia mãnâncã în pântecele lor foc si ei vor arde în Iad.


1) În traducere "Sura femeilor", dupã cuvântul nisa', "femei", care apare în primul verset. Aceastã surã a fost numitã "Sura Femeilor" datoritã numeroaselor prescriptii, care sunt mentionate în ea, în legãturã cu femeile. I se mai spune si "Sura cea mare a femeilor", în opozitie cu "Sura Divortului", care mai este numitã si "Sura cea micã a femeilor".
2) Din Adam a creat-o si pe Eva.
3) Îndemnul este adresat tutorilor celor care administreazã bunurile orfanilor.
4) Aceastã surã se referã la unele probleme sociale cu care s-a confruntat comunitatea musulmanã dupã bãtãlia de la Uhud: multi orfani si vãduve si câtiva de rãzboi. Ei trebuiau tratati dupã principii umanitare si echitabile. Profetul propune cãsãtoria cu fetele rãmase orfane, dacã prin aceasta le sunt protejate interesele si bunurile în mod drept. Dacã în perioada anterioarã Islamului (Jahiliyya) numãrul sotiilor nu era limitat, Coranul limiteazã numãrul lor la patru, cu conditia de a le asigura un tratament perfect egal din punct de vedere material si afectiv. Dacã aceste conditii nu pot fi îndeplinite, se recomandã monogamia. Principiul porneste de la o situatie din trecut, dar el are o valabilitate generalã în etica islamicã.
5) Expresia s-a referit initial la robii proveniti dintre prizonierii de rãzboi - bãrbati si femei - care, cu timpul, au devenit parte din patrimoniul stãpânului lor. Dar în acest context sunt avute în vedere femeile roabe.
6) Prin "zestre" se traduce cuvântul arab mahr, care este, de fapt, darul pe care mirele îl face miresei si care este negociat între cele douã pãrti (vezi si 2:236 si note).
7) Într-un sens mai larg, prin nepriceputi se au în vedere risipitorii, minorii, prostii, alienatii mintali etc.
8) Poate sã cheltuiascã din bunurile respective o cantitate rezonabilã, cu titlul de remuneratie de tutore.
9) Copii de vârstã micã.
10) Muqatil ben Hayyan a spus cã un bãrbat care se numea Murthid ben Zayd a devenit tutore al averii nepotului sãu, care era orfan minor, si i-a mâncat-o. Atunci a revelat Allah acest verset.
Sus In jos
Noor İslam
Admin
Admin
avatar

Mesaje : 1689
Reputatie : 22
Data de inscriere : 07/12/2009
Stare de spirit Alhamdulillah

MesajSubiect: Re: 4. Surat an-nisa   Joi Dec 29, 2011 11:12 pm

11. Allah vã porunceste în privinţa [mostenirii] copiilor vostri: un fiu are [o parte] cu partea a douã fiice. Dacã sunt fete, mai mult decât douã, primesc ele douã treimi din ceea ce a lãsat [defunctul]. Dacã este una singurã, capãtã ea jumãtate. Cât despre pãrinţii lui, primeste fiecare dintre ei a sasea parte din ceea ce a lãsat [defunctul], dacã el are un copil. Dacã însã nu are copil si-l mostenesc pãrinţii lui, atunci mama sa are dreptul la o treime (11), iar dacã el are fraţi, atunci mama lui primeste a sasea parte, dupã testament (12) si plata datoriilor. Voi nu stiţi dacã pãrinţii vostri sau fiii vostri vã sunt mai folositori. [Aceasta este] o poruncã de la Allah, cãci Allah este Atoatestiutor, Înţelept [‘Alim, Hakim]. (13)
12. Voi aveţi jumãtate din ceea ce lasã dupã ele soţiile voastre, dacã ele nu au nici un copil. Dar dacã ele au un copil, vã revine un sfert din ceea ce lasã în urma lor, dupã testament sau plata datoriilor. Iar lor le revine un sfert din ceea ce lãsaţi voi [mostenire], dacã nu aveţi nici un copil. Dar dacã aveţi un copil, lor le revine a opta parte din ceea ce lãsaţi, dupã testament sau plata datoriilor. Dacã un bãrbat sau o femeie moare fãrã a avea nici un mostenitor direct (14), dar are un frate sau o sorã, fiecãruia dintre cei doi le revine a sasea parte. Dacã ei însã sunt mai mulţi de-atât, atunci ei toţi sunt pãrtasi la o treime, dupã legatele testate sau plata datoriilor, fãrã prejudicierea [vreunuia]. [Aceasta este] porunca lui Allah, iar Allah este Atoatestiutor [si] Blând [‘Alim, Halim].
13. Acestea sunt orânduielile lui Allah, iar acela care este supus lui Allah si Trimisului Sãu, pe acela îl va face [Allah] sã intre în Grãdini pe sub care curg pâraie, pentru a rãmâne vesnic în ele, iar aceasta este mare izbândã.
14. Însã pe acela care nu este supus lui Allah si Trimisului Sãu si calcã orânduielile Lui, îl va face [Allah] sã intre în Foc, rãmânând vesnic în el si el va avea parte de chinuri înjositoare.
15. Împotriva acelora care preacurvesc dintre muierile voastre(15), chemaţi sã facã mãrturie patru dintre voi. Iar de au mãrturisit, atunci ţineţi-le închise în case pânã la moarte (16) sau Allah va porunci pentru ele altã cale(17).
16. Pe cei doi dintre voi [bãrbaţi sau femei] care se împreunã între ei(18) pedepsiţi-i cu asprime. Dar dacã ei se cãiesc si se îndreaptã, atunci lãsaţi-i în pace, cãci Allah rãmâne Primitor al cãinţei si Îndurãtor.
17. Însã Allah primeste doar cãinţa acelora care sãvârsesc rãul întru nestiinţã, dar se cãiesc de îndatã. Pe aceia Allah îi iartã, cãci Allah este Atoatestiutor, Înţelept [‘Alim, Hakim].
18. Însã iertare nu este pentru aceia care sãvârsesc fapte rele pânã în clipa când moartea se iveste la unul dintre ei si atunci el strigã “M-am cãit acum!” si nici pentru aceia care mor necredinciosi. Pentru aceia Noi am pregãtit chin dureros.
19. O, voi cei care credeţi! Nu vã este îngãduit sã mosteniţi femei în pofida voinţei lor(19) si nici sã le opriţi sã se cãsãtoreascã [din nou] cu alţii, ca sã le luaţi o parte din ce le-aţi dat [ca zestre], decât dacã ele au sãvârsit un pãcat învederat, ci purtaţi-vã cu ele dupã cuviinţã! Iar dacã nu vã este pe plac, se poate sã nu vã fie pe plac un lucru pe care Allah l-a pregãtit [sã vã aducã] un mare bine.


11) Restul revenind tatãlui.
12) Partea de mostenire care nu depãseste o treime si care poate fi recomandatã de cãtre testator pentru a fi dãruitã altor persoane în afara mostenitorilor legali.
13) Partea fiului este egalã cu partea a douã fiice, numai în cazul mostenirii. În cazul cã tatãl este în viaţã, fiica are aceleasi drepturi cu f iul . Aceastã diferenţiere derivã din faptul cã bãrbatul are obligaţii financiare pe care femeia nu le are. Aceastã dispoziţie se justificã prin mai multe raţiuni. În primul rând, femeia este întreţinutã de tatãl sãu, de frate etc., apoi de soţul sãu, de fii etc., în ceea ce priveste locuinţa, hrana, îmbrãcãmintea etc. În al doilea rând, ea primeste la cãsãtorie zestrea (mahr), asupra cãreia nu au nici un drept soţul, tatãl sau alte rude ale ei. În al treilea rând, ea nu are nici un fel de obligaţii financiare, în comparaţie cu bãrbatul. Cu toate astea, ea are dreptul la mostenire de la tatãl ei, de la fiii ei si de la alte rude. Pentru dreptul succesoral vezi si 4:176.
14) Atunci când defunctul nu are pãrinţi sau copii ci numai fraţi si surori – mostenitori laterali.
15) Femeile musulmane cãsãtorite sau necãsãtorite.
16) Aceastã prescripţie a fost abrogatã de versetul biciuirii.
17) Aceastã altã cale a fost revelatã mai târziu (24:2) si este menţionatã într-o tradiţie despre Profet (Hadis).
18) Arabii au denumit diversele tipuri de inversiune sexualã prin cuvântul lutiyya, derivat de la numele propriu Lot, punându-le în legãturã cu pãcatele locuitorilor Sodomei si Gomorei.
19) Bãrbatul, în Jahiliyya, dacã îi murea o rudã, îi mostenea averea si lua un vesmânt pe care-l arunca peste muierea celui mort, în semn cã ea a devenit proprietatea lui. Dacã ea era frumoasã, se însura cu ea sau o mãrita cu cel pe care-l accepta el în schimbul unor bunuri sau o împiedica sã se cãsãtoreascã pânã ce ea se rãscumpãra cu o sumã de bani pe care o stabilea el, sau murea asa. De asemenea, o ţinea închisã pentru a o mosteni, chiar când acest lucru se petrecea împotriva voinţei ei.
Sus In jos
Noor İslam
Admin
Admin
avatar

Mesaje : 1689
Reputatie : 22
Data de inscriere : 07/12/2009
Stare de spirit Alhamdulillah

MesajSubiect: Re: 4. Surat an-nisa   Joi Dec 29, 2011 11:12 pm

20. Dacã vreţi sã schimbaţi o soţie cu altã soţie [prin divorţ] si i-aţi dat uneia dintre ele un qintal(20), nu luaţi nimic din el înapoi. Oare [voiţi voi sã-l] luaţi înapoi cu clevetire si cu pãcat învederat?!
21. Cum sã-l luaţi înapoi dupã ce v-aţi bucurat împreunã si ele au primit de la voi legãmânt sfânt?
22. Nu vã însuraţi cu muierile cu care au fost însuraţi pãrinţii vostri(21)- doar dacã s-au petrecut mai înainte - cãci aceasta este o josnicie si un pãcat cumplit! Si ce cale rea este aceastã [cãsãtorie]!
23. Vã sunt oprite [pentru cãsãtorie] mamele voastre, fiicele voastre, surorile voastre, mãtusile voastre dupã tatã, mãtusile voastre dupã mamã, fiicele fratelui, fiicele surorii, doicile voastre care v-au alãptat, surorile voastre dupã doicã, mamele nevestelor voastre, fiicele vitrege de la muierile voastre, la care aţi intrat (22) - dar dacã nu aţi intrat încã la ele, atunci nu este pãcat pentru voi - nevestele fiilor vostri din mãdularele voastre, precum si douã surori deodatã (23), doar dacã s-a petrecut mai înainte (24) - cãci Allah este Iertãtor, Îndurãtor [Ghafur, Rahim],
24. [Asemenea, vã este oprit sã luaţi] femeile cãsãtorite, afarã de acelea care se aflã sub stãpânirea dreptei voastre. (25) Aceasta este porunca lui Allah pentru voi! Si vã este îngãduit în afarã de acestea, sã cãutaţi [de soţii], dupã averile voastre, prin cãsãtorie, fãrã sã preacurviţi. Iar acelora cu care vã bucuraţi, [cãsãtorindu-vã cu ele], daţi-le zestrea lor, ca o datorie. Si nu este nici un pãcat pentru voi, dacã aţi încheiat un legãmânt între voi, dupã stabilirea zestrei, cãci Allah este Atoatestiutor, Înţelept [‘Alim, Hakim].
25. Acela dintre voi care nu are mijloace necesare sã se însoare cu muieri slobode(26) si credincioase poate [sã-si ia de nevastã una] din fetele voastre credincioase aflate sub dreapta voastrã, cãci Allah cunoaste prea bine credinţa voastrã, cãci sunteţi si unii si alţii [de aceeasi religie]. Luaţi-le de neveste cu voia stãpânilor lor si daţi-le zestrea lor, dupã cuviinţã, dar ele sã fie virtuoase, sã nu fie destrãbãlate si sã nu fi avut ibovnici. Iar dacã s-au mãritat si apoi preacurvesc, atunci ele sã primeascã jumãtate din pedeapsa cuvenitã muierilor slobode. Aceasta este îngãduitã pentru acela care se teme de pãcat. Dar sã fiţi rãbdãtori e si mai bine pentru voi, (27) cãci Allah este Iertãtor, Îndurãtor [Ghafur, Rahim].
26. Allah voieste sã vã facã vouã limpezi [poruncile Sale] si sã vã arate rânduielile acelora de dinainte de voi [cei bine cãlãuziţi] si El vã iartã pe voi. Si Allah este Atoatestiutor, Înţelept [‘Alim, Hakim].
27. Si Allah voieste sã vã ierte pe voi, în vreme ce aceia, care urmeazã poftele lor, râvnesc ca voi sã vã abateţi cât mai mult [de la El].
28. Allah voieste sã vã usureze [datorinţele,] cãci omul a fost creat slab.
29. O, voi cei care credeţi! Nu vã mâncaţi averile voastre unii altora pe nedrept, doar dacã este un negoţ [legal], cu bunã învoialã între voi! Si nu vã ucideţi voi însivã! (28) Allah este Îndurãtor [Rahim] cu voi!


20) Vezi si 3:75 si nota.
21) Când a murit Abu Qays ben al-Aslat, unul dintre ansarii cei evlaviosi, fiul lui Qays a cerut-o de soţie pe nevasta tatãlui sãu, dar ea i-a zis: Eu te socotesc copilul meu! Dar o sã mã duc la Trimisul lui Allah sã-i cer sfatul. Si i-a spus ea Profetului, iar Allah a revelat acest verset.
22) Fiicele soţiei de la un alt soţ nu-i sunt îngãduite soţului, dacã a consumat mariajul cu mama lor, dar ele nu-i sunt interzise înainte de aceasta, chiar dacã a încheiat contractul de cãsãtorie cu mama lor.
23) Surori de la aceeasi mamã sau dupã doicã. Dar nu este interzisã cãsãtoria cu cea de a doua sorã dupã divorţul de prima sau decesul ei.
24) Dacã s-a petrecut înainte de revelarea acestei prescripţii, si în acest caz nu sunteţi pedepsiţi, dar trebuie sã vã separaţi.
25) Roabele, chiar dacã au fost cãsãtorite înainte de a fi luate în captivitate, respectându-se perioada de aproximativ trei luni pentru a se vedea dacã ele sunt gravide. Dacã sunt gravide, cãsãtoria nu poate avea loc decât dupã ce au nãscut.
26) Care nu sunt roabe.
27) Este vorba de suportarea condiţiei de celibatar pânã când se vor putea cãsãtori si de îndemnul de a nu se cãsãtori cu roabele altora.
28) Prin sãvârsirea de pãcate care antreneazã pieirea voastrã în aceastã lume sau ucigându-vã unul pe altul.
Sus In jos
Noor İslam
Admin
Admin
avatar

Mesaje : 1689
Reputatie : 22
Data de inscriere : 07/12/2009
Stare de spirit Alhamdulillah

MesajSubiect: Re: 4. Surat an-nisa   Joi Dec 29, 2011 11:13 pm

30. Însã cel care sãvârseste aceasta prin necumpãtare si fãrãdelege, pe acela Noi îl vom face sã ardã în Foc, cãci pentru Allah aceasta este un lucru usor!
31. De vã veţi feri de pãcatele mari, care vã sunt oprite, vã vom ierta pentru faptele voastre rele [mãrunte] si vã vom lãsa sã intraţi într-un loc nobil. (29)
32. Nu râvniţi la ceea ce Allah a dãruit [cu harul Sãu] unora dintre voi mai mult decât altora. Bãrbaţii vor avea parte de ceea ce au agonisit si femeile vor avea parte de ceea ce au agonisit. Deci rugaţi-vã lui Allah pentru harul Sãu, cãci Allah pe toate le stie.
33. Tuturor le-am dat mostenitori, pentru ceea ce le lasã pãrinţii si rudele apropiate. Si acelora cu care aţi împreunat mâinile voastre drepte (30), daţi-le partea lor [din mostenire] (31), cãci Allah este la toate Martor.
34. Bãrbaţii sunt proteguitori ai muierilor, datoritã calitãţilor deosebite cu care i-a dãruit Allah si datoritã cheltuielilor pe care le fac din bunurile lor. Iar cele evlavioase [dintre femei] sunt ascultãtoare si pãzitoare [ale celor care trebuiesc pãzite] în absenţa [soţilor lor] (32), pe care si Allah le pãzeste. Pe acelea de a cãror neascultare vã temeţi, povãţuiţi-le, pãrãsiţi-le în paturi si loviţi-le (33)! Dar dacã ele [revin si] ascultã de voi, atunci nu mai cãutaţi pricinã împotriva lor. Allah este Cel mai Înalt, Mãreţ ['Aliyy, Kabir] (34).
35. Dacã vã temeţi de o pricinã între ei doi [cei doi soţi], atunci trimiteţi un arbitru din neamul lui si un arbitru din neamul ei. Dacã voiesc ei [arbitrii] împãcarea, Allah va readuce înţelegerea între ei [cei doi soţi]. Allah este Atoatestiutor, Binestiutor ['Alim, Khabir].
36. Adoraţi-L pe Allah si nu-I asociaţi Lui nimic! Purtaţi-vã bine cu pãrinţii, cu rudele, cu orfanii, cu sãrmanii, cu vecinul apropiat (35) si cu vecinul strãin (36), cu tovarãsul de alãturi, cu cãlãtorul de pe drum si cu cei stãpâniţi de mâinile voastre drepte (37), cãci Allah nu-i iubeste pe cel trufas si pe cel lãudãros!
37. Acelora care sunt zgârciţi si-i îndeamnã pe oameni la zgârcenie si ascund ceea ce le-a dãruit Allah din harul Sãu, le-am pregãtit necredinciosilor osândã umilitoare.
38. Si aceia care cheltuiesc banii lor [fac milostenie] numai ca sã-i vadã oamenii si nu cred în Allah si nici în Ziua de Apoi. Iar acela cãruia Seitan îi este tovarãs, rãu tovarãs are el!
39. Si ce vinã li s-ar putea aduce, dacã ar crede în Allah si în Ziua de Apoi si ar face milostenii din ceea ce le-a dãruit Allah? Allah este Atoatestiutor [‘Alim] cu privire la ei!
40. Allah nu este nedrept [faţã de nimeni], nici cât greutatea unui grãunte de praf, iar dacã este o binefacere, El o înmulţeste si dã din partea Sa rãsplatã mare.
41. Si cum le va fi [celor nedrepţi] când vom aduce din fiecare comunitate un martor si te vom aduce pe tine, [Muhammed], martor împotriva acestora?! (38)
42. În ziua aceea, vor dori aceia care nu au crezut si nu i-au dat ascultare Trimisului sã fie pãmântul întins peste ei si ei nu vor putea sã ascundã de Allah nici un cuvânt!


29) Paradisul.
30) Cu care s-au încheiat înţelegeri ori s-au fãcut legãminte.
31) Bãrbatul îi spunea, în Jahiliyya si la începutul Islamului, semenului sãu: Te ajut si ajutã-mã! Te mostenesc si mã mostenesti! În felul acesta devenea fiecare dintre ei ca un membru al familiei celuilalt, mostenindu-l când murea. Islamul a acceptat înţelegerile anterioare de acest fel, dar a interzis încheierea de noi legãminte. Si a poruncit sã li se dea partea lor din ceea ce s-a convenit prin înţelegerile pe care le-au încheiat.
32) Onoarea si averea soţilor.
33) Loviţi-le, dar nu violent, ci usor, pentru a le readuce la ascultare.
34) 'Aliyy, Kabir. Cele douã epitete sunt folosite aici pentru a dovedi bãrbaţilor cã Allah este mai puternic decât ei. În consecinţã, se cuvine ca ei sã nu-si loveascã soţiile pe nedrept, profitând de slãbiciunea lor, întrucât Allah este ocrotitorul lor.
35) Apropiat prin vecinãtate si prin înrudire.
36) Vecin îndepãrtat de care nu te leagã relaţii de rudenie.
37) Robii aflaţi în stãpânirea voastrã.
38) Adicã împotriva necredinciosilor si a nedrepţilor.
Sus In jos
Noor İslam
Admin
Admin
avatar

Mesaje : 1689
Reputatie : 22
Data de inscriere : 07/12/2009
Stare de spirit Alhamdulillah

MesajSubiect: Re: 4. Surat an-nisa   Joi Dec 29, 2011 11:13 pm

43. O, voi cei care credeţi! Nu vã apropiaţi de Rugãciune [As-Salat] atunci când sunteţi beţi, (39) ca sã stiţi ce spuneţi [lui Allah], nici atunci când sunteţi necurãţaţi - doar dacã sunteţi cãlãtori pe drum - pânã ce nu vã veţi curãţa (40)! Iar dacã sunteţi bolnavi sau în cãlãtorie, ori dacã unul dintre voi se întoarce din locul unde si-a fãcut nevoile, sau aţi atins muierile (41) si nu gãsiţi apã, atunci cãutaţi ţãrânã mãruntã curatã (42) si treceţi-vã palmele peste faţã si peste mâini, cãci Allah este Îngãduitor, Iertãtor [‘Afuww, Ghafur].
44. Nu i-ai vãzut, [o, Muhammed,] pe aceia cãrora li s-a dat o parte din Carte, cum cumpãrã ei rãtãcirea si voiesc ca si voi sã rãtãciţi de la drumul [drept]?
45. Însã Allah îi cunoaste mai bine pe dusmanii vostri si Allah este de ajuns ca Ocrotitor si Allah este de ajuns ca Ajutor.
46. Printre cei care au îmbrãţisat iudaismul, sunt unii care schimonosesc sensurile cuvintelor si zic: "Am auzit si nu ne-am supus!" si "Ascultã, dar sã nu auzi!" si Ra'i-na!" (43), stâlcindu-i limbile lor si vãtãmând religia. Dacã, dimpotrivã, ei ar zice: "Am auzit si ne-am supus!" si "Ascultã!" si "Priveste la noi", ar fi mai bine pentru ei si mai drept. Dar Allah i-a blestemat din pricina necredinţei lor si nu cred decât puţini [dintre ei](44).
47. O, voi cei cãrora vi s-a dãruit Cartea! Credeţi în ceea ce am pogorât Noi, întãrind ceea ce voi aveaţi deja, înainte ca Noi sã mutilãm chipuri si sã le întoarcem pe dosurile lor (45) sau sã-i blestemãm asa cum i-am blestemat si pe oamenii Sabatului (46), cãci porunca lui Allah este [întotdeauna] împlinitã!
48. Allah nu iartã sã I se facã vreun pãrtas. Afarã de aceasta, El iartã cui voieste. Iar acela care pune în rând cu Allah un pãrtas, nãscoceste un mare pãcat!
49. Nu i-ai vãzut pe aceia care se laudã cã sunt evlaviosi? Însã numai Allah este Acela care socoteste a fi evlavios pe cine voieste El si nu vor fi nedreptãţiţi [la rãsplatã] nici cât un firicel(47).
50. Priveste cum nãscocesc ei minciuni punându-le pe seama lui Allah! Si aceasta este îndeajuns un pãcat vãdit.
51. Nu i-ai vãzut pe aceia cãrora le-a fost datã o parte din Carte (48)? Ei cred în Jibt (49) si în Taghut (50) si zic celor care nu cred (51): “Acestia sunt mai bine cãlãuziţi pe drum decât cei care cred!(52)”
52. Acestia sunt cei pe care i-a blestemat Allah, iar celui pe care Allah l-a blestemat nu-i vei afla [în veci] ajutor.
53. Oare au ei parte de stãpânie?! Atunci nu dau ei oamenilor nici mãcar cât punctul de pe sâmburele de curmalã (53)!
54. Îi pizmuiesc ei pe oameni (54) pentru ceea ce El le-a dat cu harul Sãu? Or Noi i-am dat neamului lui Avraam Cartea si Înţelepciunea si le-am dat lor o mare împãrãţie! (55)
55. Unii dintre ei au crezut în El, alţii s-au lepãdat de El si focul Gheenei le va fi de ajuns!


39) În legãturã cu bãuturile alcoolice, vezi de asemenea 2:219 si 5:90-91.
40) Aluzie la necurãţenia mare (junub) rezultatã din întreţinerea de relaţii intime cu femeile sau din poluţie, dupã care spãlarea ritualã (gusl - baie generalã) este obligatorie.
41) S-a interpretat ca însemnând împreunarea cu ele.
42) Ritul numit tayammum, constând în punerea mâinilor pe un pãmânt potrivit (ţãrânã sau nisip), scuturarea lor de praf, apoi în trecerea lor peste faţã si în frecarea mâinilor pânã la coate. El ţine locul abluţiunii care precede Rugãciunea (Wudu') sau bãii rituale (gusl), în locurile unde lipseste apa.
43) Ra'i-na: vezi 2:104 si nota.
44) Dupã o altã interpretare - "si credinţa lor este puţinã".
45) Allah îi ameninţã pe oamenii Cãrţii cã le va mutila chipurile, îi va poci, dacã vor continua sã persiste în neadevãr.
46) Trebuie înţeles "oamenii care au încãlcat Sabatul" (vezi 2:65).
47) În textul arab este vorba de fibra finã (fatil) din scobitura sâmburelui de curmalã, folositã ca metaforã pentru lucrul foarte puţin sau foarte mic si neînsemnat.
48) Înţelepţii iudeilor care au stiinţã.
49) Idol, preot, magician, magie, diavol si tot ceea ce ţine de necredinţa în Allah.
50) Vezi 2:257.
51) Aici este vorba de pãgânii din Mekka.
52) Când cei din tribul Qurays i-au întrebat pe conducãtorii iudeilor despre cei care sunt mai bine cãlãuziţi dintre quraysiţi si musulmani, acestia le-au rãspuns: "Voi sunteţi mai bine cãlãuziţi decât ei".
53) Metaforã pentru cantitate neînsemnatã.
54) Pe Profetul Muhammed si pe însoţitorii sãi.
55) Regatul lui David si Solomon.
Sus In jos
Noor İslam
Admin
Admin
avatar

Mesaje : 1689
Reputatie : 22
Data de inscriere : 07/12/2009
Stare de spirit Alhamdulillah

MesajSubiect: Re: 4. Surat an-nisa   Joi Dec 29, 2011 11:14 pm

56. Cei ce nu cred în Versetele Noastre (56), pe aceia îi vom lãsa sã ardã în Foc si de fiecare datã când pieile lor se vor coace, le vom schimba cu alte piei, ca sã guste chinul! Allah este Puternic [si] Înţelept [‘Aziz, Hakim]!
57. Însã pe aceia care cred si sãvârsesc fapte bune îi vom conduce în grãdini pe sub care curg pâraie. În ele vor fi vesnic sãlãsluitori si vor avea în ele soaţe curãţite. Si îi vom conduce pe ei la umbrã deasã.
58. Allah vã porunceste sã daţi înapoi stãpânilor lor lucrurile încredinţate, iar dacã judecaţi între oameni, sã judecaţi cu dreptate! Cât de minunat este acest lucru la care vã povãţuieste Allah! Allah este Cel care Aude Totul [si] Cel care Vede Totul [Sami', Basir]!
59. O, voi cei care credeţi! Fiţi cu supunere faţã de Allah si fiţi cu supunere [ascultare] faţã de Trimisul Sãu si faţã de diriguitorii vostri! (57) Apoi, dacã aveţi neînţelegeri într-o chestiune, aduceţi-o [întru judecare] la Allah si la Trimis, dacã voi credeţi în Allah si în Ziua de Apoi! Aceasta este mai bine si cu mai bune urmãri.
60. Nu i-ai vãzut pe aceia care pretind cã ei cred în ceea ce ţi s-a trimis ţie, [Muhammed,] si în ceea ce s-a trimis mai înainte de tine? Ei voiesc sã-l ia ca judecãtor pe Taghut, cu toate cã li s-a poruncit sã nu creadã în el. Dar Seitan voieste sã-i împingã pe ei în lungã rãtãcire.
61. Iar dacã li se zice lor: "Veniţi spre ceea ce a trimis Allah si spre Trimis!", îi vei vedea pe fãţarnici cum se întorc, îndepãrtându-se de tine.
62. Însã cum va fi dacã îi va lovi o nenorocire pentru ceea ce au fãcut mai înainte mâinile lor?! Atunci ei vor veni spre tine si vor jura pe Allah: "Noi nu am voit decât bine si împãcare!".
63. Acestia sunt cei despre care stie Allah ce se aflã în inimile lor. Deci depãrteazã-te de ei, povãţuieste-i pe ei si spune-le lor – în privinţa lor - vorbe convingãtoare.
64. Noi nu trimitem nici un trimis, decât pentru a i se da ascultare, cu voia lui Allah. Si dacã, dupã ce au fost ei nedrepţi cu propriile lor suflete, vor veni ei la tine si se vor ruga de iertare lui Allah si se va ruga pentru iertarea lor si Trimisul, îl vor afla ei pe Allah Iertãtor, Îndurãtor [Tawwab, Rahim].
65. Însã, nu! [Jur] pe Domnul Tãu! Nu vor crede ei [cu adevãrat] pânã ce nu te vor lua pe tine ca judecãtor pentru cele care se iscã între ei si nu vor mai afla în sufletele lor temere faţã de ceea ce tu ai hotãrât si nu se vor supune cu desãvârsitã supunere [hotãrârii tale].
66. Dacã Noi le-am fi poruncit: "Omorâţi-vã voi însivã!" sau "Iesiţi din cãminele voastre!", nu ar fi fãcut-o decât puţini dintre ei. Dar dacã ei le-ar fi fãcut pe cele la care au fost îndemnaţi, ar fi fost mai bine pentru ei si ar fi mai statornicã [credinţa lor].
67. Si atunci Noi le-am fi dat din partea Noastrã rãsplatã mare.
68. Si i-am fi cãlãuzit Noi pe un drum drept(58).
69. Cei care se supun lui Allah si Trimisului, aceia vor fi împreunã cu cei pe care i-a binecuvântat Allah cu harul Sãu, ca si profeţii, adevãraţii evlaviosi, martirii si cei piosi. Si ce buni tovarãsi vor fi acestia(59)!
70. Acest har este de la Allah si Allah este de ajuns ca Atoatestiutor [‘Alim]!
71. O, voi cei care credeţi! Luaţi seama si purcedeţi [la luptã] în grupuri sau purcedeţi [la luptã] cu toţii deodatã!
72. Printre voi este unul care rãmâne în urmã [când se purcede la luptã] si dacã asupra voastrã se abate o nenorocire, zice el: "Allah s-a îndurat de mine cu harul Lui, cãci nu am fost de faţã împreunã cu ei!"
73. Dar dacã asupra voastrã coboarã harul lui Allah, atunci el va zice, ca si când între voi si între el nu ar fi fost nici o prietenie: “Ce pãcat cã nu am fost laolaltã cu ei, cãci as fi câstigat mare izbândã!”.


56) Coranul.
57) Ulemaii (învãţaţii) si cârmuitorii. Supunerea faţã de acestia din urmã este o datorie, cu condiţia ca ei sã porunceascã binele si ascultarea faţã de Allah.
58) Versetele 60-68 se referã la ipocriţi.
59) Un bãrbat a venit la Profet - Allah sã-l binecuvânteze si sã-l miluiascã! - si a zis: O, Trimis al lui Allah! Tu îmi esti mai scump decât sufletul meu si îmi esti mai drag decât familia mea. Stând în casã si pomenindu-te, nu am mai putut rãbda sã nu vin la tine si sã nu te vãd. Mi-am adus aminte de moartea mea si de moartea ta si mi-am dat seama cã, atunci când vei intra în Rai, tu te vei înãţla împreunã cu profeţii si mi-a fost teamã cã, dacã si eu voi intra în Rai, nu te voi putea vedea. Profetul - Allah sã-l binecuvânteze si sã-l miluiascã! - nu i-a rãspuns pânã ce nu i-a revelat Allah acest verset.
Sus In jos
Noor İslam
Admin
Admin
avatar

Mesaje : 1689
Reputatie : 22
Data de inscriere : 07/12/2009
Stare de spirit Alhamdulillah

MesajSubiect: Re: 4. Surat an-nisa   Joi Dec 29, 2011 11:14 pm

74. Sã lupte, asadar, pe calea lui Allah aceia care dau viaţa lumeascã de acum pentru Viaţa de Apoi! Iar aceluia care luptã pe calea lui Allah, de va fi ucis sau de va birui, Noi îi vom da mare rãsplatã!
75. Si ce este cu voi de nu luptaţi pe calea lui Allah, si pentru bãrbaţii, muierile si copiii slabi care zic: “Doamne! Scoate-ne pe noi din cetatea asta cu neam nelegiuit si dã-ne nouã din partea Ta un ocrotitor si dã-ne nouã din partea Ta un ajutor!”.
76. Cei care cred, luptã pe calea lui Allah, iar cei care nu cred, luptã pe calea lui Taghut(60). Asadar, luptaţi împotriva aliaţilor lui Seitan, cãci viclesugul lui Seitan este, neîndoielnic, slab!
77. Nu i-ai vãzut pe aceia cãrora li s-a zis: "Reţineţi-vã mâinile voastre [de la luptã], pliniţi Rugãciunea [As-Salat] si achitaţi Dania [Az-Zakat]!"? Apoi, când li s-a poruncit lupta, o parte dintre ei au ajuns sã se teamã de oameni, ca si când ar fi încercat teama de Allah sau o teamã chiar mai puternicã si au zis: "Doamne, de ce ne-ai poruncit nouã lupta? De ce nu ne-ai mai pãsuit pânã la un termen apropiat?" Spune: "Plãcerea acestei lumi este micã, iar Lumea de Apoi este mai bunã pentru cei care se tem [de Allah] si [acolo] nu veţi fi nedreptãţiţi nici cât un firicel!"(61)
78. Oriunde aţi fi, moartea vã va ajunge, chiar de-aţi fi în turnuri semeţe. Dacã au parte de bine, ei zic: "Aceasta este de la Allah!", iar dacã îi loveste un rãu, ei zic: "Aceasta este de la tine, [Muhammed]!" Spune: "Toate sunt din partea lui Allah!". Dar ce este cu oamenii acestia cã nu înţeleg ei aproape nici o vorbã?
79. Binele de care ai parte îţi vine de la Allah, iar rãul care te loveste îţi vine de la tine însuţi. Noi te-am trimis ca Vestitor [trimis, profet] pentru oameni. Iar Allah este de ajuns ca martor!
80. Cel ce se supune Trimisului se supune, neîndoielnic, si lui Allah. Cât despre cei care întorc spatele, Noi nu te-am trimis sã fii peste ei pãzitor!
81. Ei zic: “Supunere!”. Dar de îndatã ce au iesit de la tine, o parte dintre ei nãscocesc noaptea [în gând, pe ascuns] cu totul altceva decât ceea ce ai spus. Allah scrie ceea ce nãscocesc ei noaptea [în gând, pe ascuns]. Îndepãrteazã-te de ei si încrede-te în Allah! Si Allah este de ajuns ca protector!
82. Oare nu cugetã ei la Coran? Dacã ar fi el de la altcineva decât de la Allah, ar gãsi în el multe nepotriviri!
83. Când vine la ei o stire de liniste sau de spaimã, ei o rãspândesc de îndatã. Dacã însã ei ar împãrtãsi-o Trimisului sau cârmuitorilor lor, aceia dintre ei, care cautã sã fie dumiriţi, ar afla [adevãrul]. Iar de n-ar fi harul lui Allah asupra voastrã si îndurarea Lui, l-aţi urma pe Seitan, afarã de puţini [dintre voi].
84. Luptã-te pe calea lui Allah - tu nu esti rãspunzãtor decât pentru tine! - si îndeamnã-i pe dreptcredinciosi [la luptã]! Poate cã Allah va opri rãul celor care nu cred, cãci Allah este mai de temut în forţã si mai aspru în pedeapsã.
85. Cel care face o bunã mijlocire [într-o chestiune] va avea si el o parte din ea, iar cel care face o rea mijlocire, asemenea va avea parte din rãspunderea [pentru ea], cãci Allah este cu putere peste toate [AlMuqit].
86. Dacã vi se dã bineţe, rãspundeţi cu bineţe încã si mai frumos sau [cel puţin] rãspundeţi (62)! Allah este Atoatesocotitor [Hasib].
87. Allah! Nu existã altã divinitate în afarã de El! El [jurã cã] vã va aduna în Ziua Învierii, neîndoielnic, cãci cine este mai adevãrat decât Allah în ceea ce se spune?
88. De ce sunteţi despãrţiţi în douã grupuri în privinţa fãţarnicilor, (63) când Allah i-a întors [la necredinţã] pentru ceea ce au dobândit ei? Voiţi voi sã-i cãlãuziţi pe drumul cel drept pe aceia pe care Allah i-a împins la rãtãcire? Pentru acela pe care Allah l-a dus la rãtãcire nu poţi afla drum [de întoarcere]!


60) Vezi 2:257.
61) Vezi 4:49.
62) Înainte de Islam, arabii pãgâni foloseau diferite maniere si formule de salut. Islamul a recomandat ca formulã de salut expresia As-Salamu 'alay-kum "Pacea asupra voastrã!", adresarea cu ea fiind fãcutã uneia sau mai multor persoane. Rãspunsul la ea este Wa-'alay-kumu s-salam (wa rahmatu Allahi wa-barakatu-hu!) "Pacea fie si asupra voastrã (si îndurarea lui Allah si binecuvântãrile Sale)!".
63) Opiniile au fost divizate împotriva ipocriţilor: unii propuneau adoptarea unei atitudini foarte ferme faţã de ei, iar alţii voiau sã-i întoarcã la Islam.
Sus In jos
Noor İslam
Admin
Admin
avatar

Mesaje : 1689
Reputatie : 22
Data de inscriere : 07/12/2009
Stare de spirit Alhamdulillah

MesajSubiect: Re: 4. Surat an-nisa   Joi Dec 29, 2011 11:15 pm

89. Ei ar vrea ca voi sã nu credeti, asa cum nici ei nu cred, astfel încât sã fiti deopotrivã. Nu vã luati dintre ei pãrtasi, pânã ce ei nu vor purcede pe calea lui Allah! Dar dacã ei întorc spatele, prindeti-i si omorâti-i, oriunde-i veti afla! Si nu vã faceti dintre ei nici pãrtas, nici ajutor,
90. Afarã de aceia care se unesc la un neam cu care voi aveti un legãmânt sau vin la voi cu piepturile prea strânse pentru ca sã mai lupte împotriva voastrã sau ca sã mai lupte împotriva neamului lor. Dear fi voit Allah, le-ar fi dat putere asupra voastrã atunci când s-ar fi rãzboit cu voi. Dar dacã se depãrteazã ei de voi si nu luptã împotriva voastrã si vã aratã supunere, Allah nu vã mai dã vouã cale împotriva lor.(64)
91. Veti gãsi pe altii care vor voi sã aibã încrederea voastrã si sã aibã si încrederea neamului lor. De fiecare datã când vor fi îndemnati la ispitã, ei se vor lãsa împinsi spre ea. Dacã însã nu vor sta departe de voi si nu vã vor arãta supunere si nu vor opri mâinile lor [de la lupta împotriva voastrã], atunci prindeti-i si omorâti-i, oriunde i-ati afla! Asupra acestora Noi vã dãm dovadã sigurã.
92. Nu se cade ca un dreptcredincios sã omoare un alt dreptcredincios, decât [dacã se întâmplã] din gresealã. Cel care omoarã un dreptcredincios din gresealã, trebuie sã slobozeascã un rob credincios si sã dea un pret de sânge (65) familiei lui, afarã dacã aceasta îl iartã, în semn de milostenie. Dacã [cel omorât] este dintr-un neam dusman vouã, dar el este dreptcredincios, atunci trebuie sã slobozeascã un rob credincios. Dacã este însã dintr-un neam de care sunteti legati printrun legãmânt, atunci trebuie un pret de sânge dat familiei lui si slobozit un rob credincios. Cel ce nu gãseste [robul pentru slobozire] trebuie sã posteascã douã luni, una dupã alta [fãrã întrerupere], cãutând îndurare de la Allah. Allah este Atoatestiutor si Întelept ['Alim, Hakim] (66)
93. Cel care omoarã un dreptcredincios precugetat, rãsplata îi va fi Gheena, în care va rãmâne vesnic, Allah se va mânia pe el, îl va blestema si-i va pregãti lui chin mare.
94. O, voi cei care credeti! Dacã purcedeti [la luptã] pe calea lui Allah, luati bine seama si nu spuneti aceluia care vã dã vouã binete [cu As-salamu ’aleikum]: “Tu nu esti credincios!”, râvnind voi la bunurile acestei vieti lumesti, cãci Allah are prãzi multe. Asa ati fost voi mai înainte, dar Allah v-a binecuvântat cu harul Lui. Deci luati bine seama, cãci Allah este bine stiutor a ceea ce faceti voi!
95. Nu sunt egali dreptcredinciosii care rãmân în casele lor - afarã de cei care au un betesug - cu cei care luptã pe calea lui Allah, cu bunurile si cu sufletele lor. Allah vine cu mai mult har asupra celor care luptã cu bunurile si cu sufletele lor decât asupra celor care rãmân în casele lor [din pricina unui betesug]. Tuturor le-a fãgãduit Allah cea mai bunã rãsplatã, însã Allah vine cu mai mult har asupra celor care luptã decât asupra celor care rãmân în casele lor si cu mare rãsplatã,
96. Trepte din partea Sa, cu iertare si îndurare, cãci Allah este Iertãtor, Îndurãtor [Ghafur, Rahim].
97. Îngerii, când iau sufletele celor care au fost nedrepti cu ei însisi, le zic lor: "Ce ati fãcut voi [pentru credinta voastrã]?" Si rãspund ei: "Noi am fost slãbiti pe pãmânt!"(67) Si le zic [îngerii]: "Nu a fost pãmântul lui Allah destul de larg pentru ca voi sã purcedeti în lume?"
Adãpostul acestora este Gheena si ce soartã rea!
98. Afarã de cei neputinciosi dintre bãrbati, de femei si copii, care nu sunt în stare sã se descurce si nu gãsesc nici o cale,
99. Pe acestia poate cã o sã-i ierte Allah, cãci Allah este Îndurãtor, Iertãtor [‘Afuww, Ghafur].
100. Si cine pribegeste pe calea lui Allah, va afla pe pãmânt multe [adãposturi] si bogãtie. Si cel ce iese din casa sa (68), ca sã purceadã cãtre Allah si Trimisul Sãu (69), si apoi îl va ajunge moartea, rãsplata lui se aflã la Allah, cãci Allah este Iertãtor, Îndurãtor [Ghafur, Rahim] (70).


64) Permisiunea de a-i mai ataca.
65) Pretul sângelui constã într-o sutã de cãmile de vârste diferite. Detaliile acestei obligatii se gãsesc în lucrãrile de jurisprudentã (fiqh).
66) Omorul premeditat este una dintre cele mai mari crime, dupã pãrerea Islamului, si, de aceea, el este pedepsit extrem de aspru. Si a zis Trimisul - Allah sã-l binecuvânteze si sã-l miluiascã! - : "Cine ajutã la uciderea unui musulman credincios, chiar si numai cu o jumãtate de cuvânt, va veni în Ziua Judecãşii, având scris între ochii sãi: fãrã nãdejde în îndurarea lui Allah!". Si, tot într-un hadis, se spune: "Sfârsitul acestei lumi este mai neînsemnat pentru Allah decât omorârea unui bãrbat credincios".
67) Pe pãmântul dusmanilor.
68) Din Mekka.
69) Spre Medina.
70) Dumra ben al-Qays era un bãrbat slãbit si neputincios din Mekka, dar când a auzit ce a revelat Allah în legãturã cu plecarea (Hegira), le-a zis fiilor sãi: Luati-mã cu voi, cãci eu nu sunt slab si eu cunosc calea spre Medina! Jur pe Allah cã nu voi mai dormi noaptea aceas ta în Mekka! Si au iesit împreunã cu el ,purtându-l pe un pat, însã pe drum a murit. Atunci a revelat Allah acest verset.
Sus In jos
Noor İslam
Admin
Admin
avatar

Mesaje : 1689
Reputatie : 22
Data de inscriere : 07/12/2009
Stare de spirit Alhamdulillah

MesajSubiect: Re: 4. Surat an-nisa   Joi Dec 29, 2011 11:16 pm

101. Iar dacã purcedeti spre alt pãmânt, nu va fi un pãcat pentru voi de veti scurta Rugãciunea [As-Salat], dacã vã temeti cã cei care nu cred vã vor pricinui vreun rãu, cãci necredinciosii vã sunt dusmani învederati.
102. Iar atunci când tu, [Muhammed,] te vei afla printre ei [în timpul luptei] si vei conduce Rugãciunea lor [As-Salat], o parte dintre ei sã stea împreunã cu tine si sã-si pãstreze armele lor. Apoi, dupã o prosternare, sã treacã în spatele vostru si sã vinã celãlalt grup, al celor care nu si-au fãcut Rugãciunea, ca sã-si facã Rugãciunea împreunã cu tine, dar sã fie cu bãgare de seamã si sã-si tinã armele. Cei care nu cred voiesc ca voi sã vã neglijati armele si lucrurile voastre, pentru ca sã se nãpusteascã asupra voastrã deodatã. Nu sãvârsiti nici un pãcat dacã, stânjeniti de ploaie sau bolnavi, puneti armele voastre jos, dar fiti cu bãgare de seamã! Allah a pregãtit pentru necredinciosi osândã înjositoare.
103. Dacã ati împlinit Rugãciunea [As-Salat], pomeniti numele lui Allah, stând în picioare, asezati sau întinsi pe o parte! Dar când sunteti în pace, atunci împliniti Rugãciunea [As-Salat] [în întregime], cãci Rugãciunea [As-Salat] este orânduitã pentru dreptcredinciosi la timpuri hotãrâte!
104. Nu slãbiti urmãrirea oamenilor [necredinciosi], chiar dacã suferiti, cãci ei suferã la fel cum suferiti voi, dar voi nãdãjduiti de la Allah ceea ce ei nu nãdãjduiesc! Si Allah este Atoatestiutor [si] Înşelept ['Alim, Hakim].
105. Noi ti-am trimis Cartea cu Adevãrul, ca sã judeci între oameni asa cum ti-a arãtat Allah. Si nu fi apãrãtor al celor haini!
106. Si cere-I iertare lui Allah, cãci Allah este Iertãtor, Îndurãtor [Ghafur, Rahim]!
107. Si nu te certa în folosul acelora care se hainesc pe ei însisi! Allah nu-l iubeste pe cel care este hain si pãcãtos (71)!
108. Ei încearcã sã se ascundã de oameni, dar ei nu se pot ascunde de Allah, cãci El este cu ei atunci când nãscocesc în timpul noptii vorbe ce Lui nu-I plac si Allah este stiutor a toate câte se fac.
109. Iatã cã voi le-ati luat apãrarea în aceastã lume. Dar cine le va lua apãrarea înaintea lui Allah în Ziua Învierii sau cine le va fi lor ocrotitor?
110. Acela care sãvârseste un rãu sau este nedrept cu sine însusi iar apoi se roagã lui Allah de iertare, acela Îl va afla pe Allah Iertãtor, Îndurãtor [Ghafur, Rahim].
111. Acela care dobândeste un pãcat îl dobândeste numai împotriva sa, iar Allah este Atoatestiutor [si] Întelept ['Alim, Hakim].
112. Iar acela care dobândeste o gresealã sau un pãcat si apoi îl pune pe seama unui nevinovat, acela s-a încãrcat cu nedreptate si cu pãcat vãdit.
113. De n-ar fi fost harul lui Allah asupra ta, [Muhammed], si îndurarea Lui, ar fi cercat o parte dintre ei sã te împingã sã rãtãcesti [drumul] (72) , dar ei nu se împing la rãtãcire decât pe ei însisi s nu vor putea sã-ti aducã daunã întru nimic. Iar Allah a pogorât asupra ta Cartea si Întelepciunea (73), te-a învãtat ceea ce nu stiai si harul lui Allahasupra ta a fost nemãsurat.
114. Nu este nimic bun în cea mai mare parte a vorbelor lor tainice, în afara acelora care poruncesc milostenia, fapta bunã si împãcarea între oameni. Iar aceluia care face aceasta, cãutând multumirea lui Allah, îi vom dãrui mare rãsplatã.
115. Însã pe acela care se împotriveste Trimisului, dupã ce i s-a arãtat lui calea cea dreaptã, si care urmeazã un alt drum decât cel al dreptcredinciosilor, îl vom pune Noi împreunã cu aceia cu care s-a aliat, si-l vom lãsa sã ardã în Gheena. Si ce rea menire [este aceasta]!


71) Un ipocrit cu numele de Basir a furat cãmasa de zale a unuia dintre companionii Profetului. Acest companion s-a plâns Trimisului lui Allah - Allah sã-l binecuvânteze si sã-l miluiascã! - aducându-i la cunostintã cã cel care i-a furat zalele este ipocritul Basir. Ipocritul le-a aruncat într-o casã evreiascã pentru a scãpa de acuzatie. El s-a înteles cu neamul sãu sã cearã Profetului disculparea lui, dupã ce cãmasa a fost gãsitã în casa evreului. Profetul - Allah sã-l binecuvânteze si sã-l miluiascã! - i-a luat apãrarea si l-a socotit nevinovat. Atunci i-au fost revelate aceste versete care aratã cu claritate adevãrul. Ipocritul s-a alãturat necredinciosilor si a trecut în rândurile lor.
72) Ipocritii, atunci când au încercat sã te convingã sã-l declari nevinovat pe stãpânul lor, au încercat sã te abatã de la calea cea adevãratã, dar Allah cu harul Sãu te-a apãrat.
73) Coranul si Sunna.
Sus In jos
Noor İslam
Admin
Admin
avatar

Mesaje : 1689
Reputatie : 22
Data de inscriere : 07/12/2009
Stare de spirit Alhamdulillah

MesajSubiect: Re: 4. Surat an-nisa   Joi Dec 29, 2011 11:16 pm

116. Allah nu iartã sã I se facã semeni, dar iartã orice, în afarã de aceasta, celui care voieste El. Acela care îi face lui Allah semeni, acela s-a rãtãcit departe!
117. Nu adorã în locul Lui (74) decât niste fãpturi femeiesti (75) si nu adorã decât un seitan rãzvrãtit.
118. Allah l-a blestemat [pe Seitan], iar el a zis: "Voi sã iau o parte anumitã din robii Tãi,
119. Îi voi duce întru rãtãcire, le voi da speranşe desarte, le voi porunci, si ei vor tãia urechile dobitoacelor (76) si le voi porunci sã schimbe creatia lui Allah". Dar acela care-l ia pe Seitan ca aliat, în locul lui Allah, va avea parte de pierdere vãditã.
120. El le face fãgãduinte si le dã sperante amãgitoare, cãci Seitan nu le fãgãduieste decât himere.
121. Adãpostul acestora va fi Gheena si nu vor afla de ea scãpare.
122. Cât despre aceia care cred si plinesc fapte bune, pe ei îi vom face sã intre în Grãdini pe sub care curg pâraie, în care vor rãmâne vesnic. Fãgãduinta lui Allah este adevãr. Si cine spune vorbe mai adevãrate decât Allah?!
123. Nu este dupã dorintele voastre, nici dupã dorintele oamenilor Scripturii. Cine face un rãu va fi rãsplãtit pentru el si nu va gãsi în sprijinul sãu, împotriva lui Allah, nici un aliat si nici un ajutor (77).
124. Oricine face fapte bune, bãrbat sau femeie – credincios fiind (78) aceia vor intra în Rai si nu vor fi nedreptãtiti nici cât un punct (79)
125. Si cine are credintã mai bunã decât acela care se supune lui Allah si plineste fapte bune, urmând religia lui Avraam (80) cel drept întru credintã? Si Allah l-a primit pe Avraam ca ales.
126. Ale lui Allah sunt cele din ceruri si cele de pre pãmânt. Si Allah este Atotcuprinzãtor (81).
127. Ei îti cer sfatul în privinta muierilor. Spune: “Allah vã stabileste rânduieli în privinta lor si vã este vestit în Carte despre orfelinele, cãrora nu le dati ceea ce le-a fost prescris si pe care voiti sã le luati în cãsãtorie, (82) precum si despre copiii încã mici” (83) . Si sã fiti cu dreptate fatã de orfani, cãci Allah este Stiutor al binelui pe care voi îl faceti!
128. Dacã o femeie se teme de nepãsarea sau îndepãrtarea (84) bãrbatului ei, atunci nici o vinã nu va fi asupra lor dacã ajung la o împãcare, cãci împãcarea este mai bunã, iar sufletele sunt înclinate spre zgârcenie. Dar, dacã vã purtati bine si vã temeti [de Allah], Allah este Binetiutor [Khabir] a ceea ce faceti voi (85)


74) Allah.
75) Ei adorã zeitãti femeiesti, cum sunt Allat, Al-Uzza si Manat (Nume date de arabii pãgâni unor idoli feminini), dupã cum îl adorã si pe Seitan cel rãzvrãtit.
76) Practicã superstitioasã la arabii pãgâni din perioada preislamicã. Dacã o cãmilã nãstea de cinci ori si al cincilea pui era mascul, îi crestau urechile si o lãsau slobodã, fãrã sã se mai foloseascã de nimic de la ea si fãrã sã o împiedice de la apã si de la pãscut, închipuindu-si cã prin intermediul ei se apropie de Allah.
77) A zis Qitada: Dreptcredinciosii si oamenii Cãrtii au început sã se laude unii fatã de altii. Si au zis oameni Cãrtii: Profetul nostru a venit înaintea Profetului vostru si Cartea noastrã a venit înaintea Cãrtii voastre. Deci noi suntem mai îndreptãtiti la Allah decât voi! Însã dreptcredinciosii le-au rãspuns: Profetul nostru este ultimul Profet, iar Cartea noastrã anuleazã celelalte scripturi. Si a fost revelat acest verset.
78) Crezul este o conditie obligatorie pentru primirea faptelor si rãsplãtii în Ziua de Apoi.
79) Prin "punct " se are în vedere pata foarte micã de pe sâmburele de curmalã, devenitã metaforã pentru lucrul neînsemnat, fãrã valoare.
80) Care este similarã cu Islamul.
81) Nu-i rãmâne nici un lucru ascuns si necunoscut.
82) În perioada preislamicã, bãrbatul îsi arunca vesmântul peste orfelina aflatã în îngrijirea sa. Iar dacã fãcea acest lucru, nu mai putea nimeni sã o cearã în cãsãtorie; dacã ea era frumoasã, se cãsãtorea cu ea si devenea stãpânul averii ei, iar dacã era urâtã rãmânea necãsãtorita pânã la moarte si când murea, el mostenea averea ei. Coranul a interzis acest tratament acordat orfelinei.
83) În perioada preislamicã si la începutul Islamului, copiii nu primeau nici o parte din mostenire. Allah porunceste ca si ei sã aibã dreptul la mostenire.
84) Îndepãrtarea pe calea divortului, fie cã simte aversiune pentru ea, fie cã voieste sã se cãsãtoreascã cu altã femeie.
85) Dacã o femeie se teme cã sotul o va neglija din pricina unei boli de care ea suferã, nu este rãu dacã ei ajung la un compromis, ea lãsându-i libertatea de a contracta un nou mariaj, iar el mentinând-o sub îngrijirea lui. Allah îi îndeamnã la împãcare, la mãrinimie si la evitarea zgârceniei, care este în firea omului, si îl îndeamnã pe sot sã o pãstreze pe sotia lui, cãci Allah îi va acorda cea mai bunã rãsplatã.
Sus In jos
Noor İslam
Admin
Admin
avatar

Mesaje : 1689
Reputatie : 22
Data de inscriere : 07/12/2009
Stare de spirit Alhamdulillah

MesajSubiect: Re: 4. Surat an-nisa   Joi Dec 29, 2011 11:17 pm

129. Nu veti putea sã vã purtati întocmai la fel cu [toate] soatele, chiar dacã ati voi cu tot dinadinsul. Dar nu vã întoarceti cu totul [cãtre vreuna dintre ele], lãsând-o [pe cealaltã] ca atârnatã (86) ! Însã dacã îndreptati aceasta si vã temeti, Allah este Iertãtor, Îndurãtor [Ghafur, Rahim].
130. Iar dacã cei doi se despart (87), atunci Allah poate sã-i înzestreze pe amândoi cu dãrnicia Sa. Si Allah este Cel cu Har Nemãrginit [si] Întelept [Wasi', Hakim].
131. Ale lui Allah sunt toate cele din ceruri si de pre pãmânt. Noi leam poruncit celor cãrora le-a fost datã Cartea înaintea voastrã, precum si vouã: "Fiti cu fricã de Allah!". Iar dacã voi nu credeti, [aceasta nu-I va aduce prejudicii lui Allah, cãci] ale lui Allah sunt cele din ceruri si de pre pãmânt si Allah este Înstãrit [si] Vrednic de Laudã [Ghaniyy,
Hamid].
132. Ale lui Allah sunt cele din ceruri si de pre pãmânt si Allah este de ajuns ca Ocrotitor [Wakil].
133. Dacã El ar voi, v-ar lua - o, oameni! – si ar aduce altii [în locul vostru], cãci Allah are putere sã facã aceasta.
134. Dacã voieste cineva rãsplatã în lumea aceasta, la Allah se aflã rãsplata si pentru aceastã lume si pentru Lumea de Apoi, cãci Allah este Cel care Aude Totul [si] Cel care Vede Totul [Sami', Basir].
135. O, voi cei care credeti! Fiti fãptuitori neclintiti ai dreptãtii, martori înaintea lui Allah, chiar împotriva voastrã, împotriva pãrintilor si rudelor voastre - fie bogat sau sãrac - cãci Allah cunoaste cel mai bine ce este spre binele lor! Nu urmati poftei, ca sã nu vã abateti [de la dreptate]! Iar dacã voi faceti o mãrturie mincinoasã sau vã sustrageti, [sã stiti cã] Allah este Binestiutor a ceea ce faceti [Khabir]!
136. O, voi cei care credeti! Fiti cu credintã neclintitã în Allah si în Trimisul Sãu, în Cartea pe care a pogorât-o asupra Trimisului Sãu si în Cartea pe care a pogorât-o mai înainte! (88) Cel care nu crede în Allah, in îngerii Sãi, în Cãrtile Sale, în trimisii Sãi si în Ziua de Apoi, acela pribegeste în cea mai îndepãrtatã rãtãcire
137.Pe aceia care cred, apoi nu mai cred, apoi iarãsi cred, apoi iarãsi nu mai cred, apoi sporesc în necredintã, Allah nu-i va ierta si nu-i va cãlãuzi pe o cale [dreaptã].
138. Vesteste-le fãtarnicilor cã ei vor avea parte de un chin dureros;
139. Cei ce-si fac din necredinciosi aliati în locul credinciosilor, oare acestia cautã putere la ei? Puterea se aflã numai la Allah, în întregime!
140. El doarã v-a arãtat [revelat] în Carte cã dacã veti auzi cã versetele lui Allah sunt tãgãduite sau luate în derâdere, (89) sã nu stati împreunã cu ei decât dacã vor începe ei o altã discuşie, cãci altcum, veti fi asemenea lor. Allah îi va aduna pe fãtarnici si pe necredinciosi în Gheena, cu totii.
141. Cei care vã pândesc pe voi, atunci când aveti parte de biruintã zic ei: "Oare nu am fost noi împreunã cu voi?", iar dacã izbânda este de partea necredinciosilor, atunci ei zic: "Oare nu am fost noi mai tari decât voi si nu v-am apãrat noi de credinciosi?". Însã Allah va judeca între voi în Ziua Învierii si niciodatã Allah nu le va face necredinciosilor o cale [pentru a izbândi] asupra credinciosilor! (90)
142. Cei fãtarnici încearcã sã-L însele pe Allah, dar El întoarce înselãtoria lor [împotriva lor însisi!] Când se ridicã pentru Rugãciune [As-Salat], se ridicã ei cu lene, ca sã fie vãzuti de oameni, si nu pomenesc numele lui Allah decât foarte putin.


86) Ca suspendatã între cer si pãmânt, ca si cum nu ar avea sot dar nu este nici divortatã.
87) Prin divort.
88) Scripturile anterioare Coranului.
89) Acest lucru îl fãceau idolarii de la Mekka si iudeii de la Medina la începutul Islamului.
90) Acesta este un rãspuns categoric dat ipocritilor care sperau si asteptau ca
noul stat al musulmanilor sã nu reziste si sã disparã.
Sus In jos
Noor İslam
Admin
Admin
avatar

Mesaje : 1689
Reputatie : 22
Data de inscriere : 07/12/2009
Stare de spirit Alhamdulillah

MesajSubiect: Re: 4. Surat an-nisa   Joi Dec 29, 2011 11:18 pm

143. Ei sunt sovãitori întru aceasta, (91) [nehotãrându-se] nici la acestia, nici la acestia. Si pentru acela pe care Allah l-a dus în rãtãcire nu vei afla drum(92).
144. O, voi cei care credeti! Nu-i luati pe necredinciosi ca aliati în locul credinciosilor. Oare vreti voi sã-I dati lui Allah o dovadã deslusitã împotriva voastrã?!
145. Cei fãtarnici vor ajunge în fundul cel mai de jos al Iadului si nu vei afla ajutor pentru ei,
146. Afarã de cei ce se cãiesc, se îndreaptã, se leagã cu putere de Allah si sunt sinceri în credinta lor fatã de Allah. Acestia vor fi laolaltã cu dreptcredinciosii, (93) iar Allah le va dãrui credinciosilor rãsplatã nemãsuratã.
147. Ce face Allah cu pedepsirea voastrã, dacã multumiti si credeti? Allah este Multumitor [si] Atoatestiutor [Saker, ‘Alim].
148. Lui Allah nu-I place rostirea de vorbe urâte în auzul lumii, doar dacã cineva este nedreptãtit (94) Iar Allah este Cel care Aude Totul,Atoatestiutor [Sami', 'Alim].
149. Dacã voi faceti bine pe fatã sau într-ascuns sau dacã iertati o faptã rea, Allah este Îndurãtor [si] Atotputernic ['Afuww, Qadir].
150. Aceia care nu cred în Allah s în trimisii Sãi (95) si vor sã-l separe pe Allah de trimisii Sãi, zicând: "Noi credem în unii dintre ei, (96) dar nu credem în altii" si voiesc sã gãseascã un drum de mijloc,
151. Aceia sunt în adevãr necredinciosi si pentru cei necredinciosi am pregãtit Noi osândã rusinoasã.
152. Acelora care cred în Allah si în trimisii Sãi si nu fac deosebire între ei [între trimisi], acelora le vom dãrui rãsplata cuvenitã lor, cãci Allah este Iertãtor, Îndurãtor [Ghafur, Rahim].
153. Oamenii Scripturii (97) îti cer sã le pogori o Scripturã din cer. Au cerut doarã si de la Moise chiar mai mult de atât, zicând: “Aratã-ni-L nouã pe Allah, pe fatã!” Atunci i-a pãlit trãsnetul pentru nedreptatea lor. Dupã aceea, au luat ei Vitelul [de aur, ca idol], cu toate cã le veniserã lor semne vãdite. Însã Noi i-am iertat pentru aceasta si l-am dãruit pe Moise cu dovadã limpede.
154. Si am ridicat Noi deasupra lor Muntele Tor (98), când am încheiat legãmânt cu ei si le-am zis Noi: "Intrati prin poartã, prosternându-vã!".Si le-am mai zis Noi: "Nu încãlcati Sabatul!". Si am luat de la ei legãmânt strasnic.
155. [Noi i-am blestemat] din pricina încãlcãrii legãmântului lor si necredintei lor în revelatiile lui Allah si uciderii de cãtre ei a profetilor pe nedrept (99) si rostirii cuvintelor: "Inimile noastre sunt învelite". În fapt, Allah le-a pecetluit, pentru necredinta lor, fiindcã ei nu cred decât foarte putin. (100)
156. Si din pricina necredintei lor (101) si clevetirilor grele pe seama Mariei (102)
157. Si din pricina vorbelor lor: "Noi l-am omorât pe Mesia Isus, fiul Mariei, trimisul lui Allah!", în vreme ce ei nu l-au omorât, nici nu l-au rãstignit pe cruce (103), ci a fost fãcut [cineva] sã semene cu el! Cei care au avut pãreri diferite în privinta lui [Isus], au fost în îndoialã [în legãturã cu moartea lui]; ei nu au avut cunostintã sigurã despre ea [moartea lui], ci doar au urmat unor presupuneri. De bunã seamã, nu l-au omorât.


91) Între credinciosi si necredinciosi.
92) Privire asupra ipocritilor: Allah defineste în versetele anterioare câteva din trãsãturile ipocritilor: ei iau în derâdere versetele lui Allah, se aliazã cu necredinciosii si-i sprijinã, încearcã sã parã cã-i ajutã deopotrivã pe necredinciosi si pe
dreptcredinciosi; când se ridicã pentru Rugãciune o fac cu lene si nu pomenesc decât foarte putin numele lui Allah,sunt nehotãrâti înprivinta aderarii la drept credinciosi sau la necredinciosi si trec cu repeziciune de la o tabãrã la cealaltã. Si toate acestea pentru apãrarea intereselor lor în aceastã lume. Locul acestora va fi în fundul Iadului, laolaltã cu necredinciosii, în afarã de situatia în care se vor cãi si vor trece cu hotãrâre în rândurile dreptcredinciosilor si vor crede cu devotiune în Allah, împlinind Rugãciunea Lui fãrã sovãialã.
93) În Paradis.
94) Aceasta este o promisiune pentru cel nedreptãtit si o amenintare pentru cel nedrept.
95) Acestia sunt evreii.
96) Dintre trimisi.
97) Evreii.
98) În Sinai; v. 2:63.
99) Asa cum au fost Zaharia si Ioan (Yahya).
100) Într-o altã interpretare: "Ei nu cred, în afara unui numãr mic dintre ei".
101) În profetia lui Isus.
102) Au ponegrit-o pe Maria, acuzând-o de preacurvie si de ticãlosie, cu minciuni de care omul rãmâne uluit.
103) Allah Preaînaltul l-a mântuit pe Trimisul Sãu Isus; el nu a fost omorât si nu a fost rãstignit, ci a fost rãstignitã o altã persoanã, iar ei si-au închipuit numai cã acesta este Isus, fiindcã Allah a fãcut sã semene cu el si ei l-au omorât, crezând cã este Isus
Sus In jos
Noor İslam
Admin
Admin
avatar

Mesaje : 1689
Reputatie : 22
Data de inscriere : 07/12/2009
Stare de spirit Alhamdulillah

MesajSubiect: Re: 4. Surat an-nisa   Joi Dec 29, 2011 11:18 pm

158. Ci Allah l-a înãltat la El. Iar Allah este Puternic si Întelept ['Aziz,Hakim].
159. Nu va fi nici unul dintre oamenii Cãrtii care sã nu creadã în el,înaintea mortii sale (104). Iar în Ziua de Apoi, el (105) va fi martor împotriva lor.
160. Si din pricina ticãlosiilor celor care s-au iudaizat, (106) Noi le-am oprit o parte dintre bunãtãtile care le fuseserã îngãduite; si din pricina închiderii de cãtre ei a drumului lui Allah pentru multi [dintre oameni];
161. Si din pricina luãrii de cãtre ei a cametei - mãcar cã le-a fost opritã (107); si din pricina mâncãrii de cãtre ei pe nedrept a averii oamenilor. Si le-am pregãtit celor necredinciosi dintre ei (108) osândã dureroasã.
162. Dar celor temeinici în stiintã dintre ei si dreptcredinciosilor care cred în ce ti s-a trimis tie si în ceea ce s-a trimis înainte de tine, precum si acelora care îndeplinesc Rugãciunea [As-Salat], plãtesc Dania [Az-Zakat] si cred în Allah si în Ziua de Apoi, acestora le vom dãrui Noi rãsplatã nemãsuratã.
163. Noi ti-am revelat tie dupã cum am revelat si lui Noe si profetilor de dupã el, precum Le-am revelat si lui Avraam, Ismail, Isaac, Iacob si semintiilor si lui Isus, Iov (109) si lui Iona (110), Aaron (111) si lui Solomon, si i-am dat lui David psalmii.
164. Povestile câtorva trimisi ti le-am spus Noi mai înainte, iar povestile altor trimisi nu ti le-am spus, si Allah i-a vorbit într-adevãr lui Moise
165. [Si a trimis] trimisi - vestitori (112) si prevenitori (113) - pentru ca oamenii sã nu mai aibã nici un fel de scuzã fatã de Allah (114) , dupã trimisi. Iar Allah este Puternic [si] Întelept [‘Aziz, Hakim](115).
166. Allah va fi martor pentru ceea ce ti-a pogorât, cãci l-a pogorât [Coranul] în deplinã cunostintã (116) . Si îngerii vor face mãrturie. Însã Allah este îndeajuns ca Martor [Sahid].
167. Aceia care nu cred si închid drumul lui Allah (117), pribegesc într-o rãtãcire îndepãrtatã.
168. Pe aceia care nu cred si sunt nedrepti, Allah nu-i va ierta nicidecum, nici nu-i va cãlãuzi pe ei pe un drum,
169. Afarã de drumul Gheenei, în care vor sãlãslui vesnic, cãci aceasta este [lucru] usor pentru Allah.
170. O, voi oameni! Trimisul v-a adus vouã Adevãrul de la Domnul vostru, deci credeti si va fi mai bine pentru voi! Si chiar dacã tãgãduiti [tot], sunt ale lui Allah cele din ceruri si de pre pãmânt, iar Allah este Atoatestiutor [si] Înşelept [‘Alim, Hakim].


104) At-Tabari spune: "Toti oamenii Cãrtii vor crede în Isus, fiul Mariei, ca profet si trimis al lui Allah, atunci când va coborî din cer, putin înainte de Ziua de Apoi".
105) Isus.
106) Evreii.
107) În Tora.
108) Dintre evrei.
109) În arabã 'Ayyub.
110) În arabã Yunus.
111) În arabã Harun.
112) Ai Paradisului.
113) Asupra chinurilor din Infern, pentru necredinciosi.
114) În Ziua de Apoi.
115) Allah i-a trimis pe profeti pentru a transmite oamenilor religia Sa, pentru a le vesti bunele urmãri decurgând din împlinirea ei, precum si Paradisul, si pentru a-i preveni asupra relelor decurgând din rânduielile omenesti si asupra pedepsei de care necredincioºii vor avea parte în Ziua Învierii. Allah a fãcut din trimisii Sãi martori pentru oamenii care resping Islamul sau îl acceptã, pentru ca cel care îl respinge sã nu aibã justificarea cã n-ar fi cunoscut calea Adevãrului pentru a o urma.
116) Mãrturia lui Allah este Coranul.
117) Religia islamicã.
Sus In jos
Noor İslam
Admin
Admin
avatar

Mesaje : 1689
Reputatie : 22
Data de inscriere : 07/12/2009
Stare de spirit Alhamdulillah

MesajSubiect: Re: 4. Surat an-nisa   Joi Dec 29, 2011 11:20 pm

171. O, voi oameni ai Scripturii! (118) Nu exagerati în privinta religiei voastre (119) si nu spuneti despre Allah decât adevãrul! Mesia Isus, fiul Mariei, este trimisul lui Allah, cuvântul Sãu (120) pe care El l-a transmis Mariei (121) si un duh de la El (122). Credeti, asadar, în Allah si în trimisii Sãi. Si nu spuneti “Trei!”. (123) Opriti-vã de la aceasta si va fi mai bine pentru voi. Allah nu este decât un Dumnezeu Unic. Slavã Lui! Sã aibã El un copil? Ale Lui [Allah] sunt cele din ceruri si de pre pãmânt si Allah este cel mai bun Ocrotitor [Wakil].
172. Mesia nu se va dezice (124) niciodatã de ai fi rob lui Allah si nici îngerii apropiati, iar acela care se dezice de la slujirea Lui si se aratã trufas îi va aduna la El laolaltã. (125)
173. Cât despre aceia care cred si plinesc fapte bune, acestora le va acorda rãsplatã din belsug, pe care o va mai si spori cu harul Sãu. Cât despre cei care sunt semeti si trufasi, acestora le va rândui chin dureros si nu vor afla pentru ei, în afarã de Allah, Ocrotitor [si] Ajutor [Waleyy, Nasir].
174. O, voi oameni! V-a venit vouã Dovadã de la Domnul vostru, cãci Noi am pogorât asupra voastrã o luminã limpede. (126)
175. Asadar, pe aceia care cred în Allah si cautã ocrotire la El îi va aduce sub îndurarea si harul Lui, si-i va cãlãuzi cãtre El pe un drum drept. (127)
176. Ei îti cer sfatul .(128) Spune-le: “În privinta rãposatului cel fãrã de ascendenti si descendenti, Allah vã sfãtuieste: Dacã un bãrbat s-a stins din viatã si nu are nici un copil, dar are o sorã, acesteia îi va reveni jumãtate din ceea ce a lãsat dupã el, iar el o mosteneste [în totalitate], dacã ea nu are nici un copil; dacã sunt douã surori (129), atunci primesc ele douã treimi din ceea ce a lãsat dupã el; dacã sunt frati - bãrbati si femei (130) - atunci bãrbatul primeste cât partea a douã femei. Allah vã desluseste pentru ca voi sã nu rãtãciti, cãci Allah este Atoatestiutor [‘Alim]”.(131)


118) De data aceasta adresarea este fãcutã crestinilor.
119) Nu exagerati în ceea ce priveste rolul lui Isus si nu pretindeti cã natura lui ar fi divinã!
120) Adicã este fãcut gratie cuvântului Sãu "Fie!" si poruncii Sale, fãrã sã fi avut un tatã.
121) L-a transmis si prin intermediul arhanghelului Gavriil.
122) Asemeni celorlalte duhuri sau suflete create.
123) Doctrina triadei sau trinitãtii este respinsã.
124) Într-atât de arogant încât sã nu se supunã poruncilor Lui.
125) Delegatia crestinilor a venit la Trimisul lui Allah - Allah sã-l binecuvânteze si sã-l miluiascã! - si i-au zis lui: O, Muhammed! De ce îl defãimezi pe Stãpânul nostru!? Iar el i-a întrebat: Si cine este Stãpânul vostru? I-au rãspuns: Isus! Atunci i-a întrebat: Dar ce spun despre el? I-au zis ei: Spui cã el este robul lui Allah si trimisul Lui! Si le-a rãspuns el: Dar nu este nici o ocarã, dacã el este robul lui Allah! I-au rãspuns: Ba da! Atunci a revelat Allah acest verset.
126) Coranul.
127) Islamul.
128) În legãturã cu mostenirea defunctului fãrã fii si fãrã pãrinti.
129) Dacã defunctul are douã surori sau mai multe, ele primesc douã treimi.
130) Mostenitorii.
131) Ultimul verset din aceastã surã vine în continuarea versetului 127 si nu în continuarea versetului 12 din aceastã surã care dãdea rãspuns unor situatii ivite dupã lupta de la Uhud, ce nu mai puteau fi rezolvate pe baza vechiului drept cutumiar. Coranul reparã nedreptatea ce se comitea împotriva unei vãduve cu copii, care putea sã piardã toatã averea în favoarea unor rude foarte îndepãrtate si sã devinã nevoisã.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: 4. Surat an-nisa   

Sus In jos
 
4. Surat an-nisa
Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
IslamRO :: RELIGIA ISLAM :: SFÂNTUL CORAN-
Mergi direct la: